604 Olesund

Yes, det är jag det, och det har varit jag enda sen den där kyliga dagen den 18e januari. Allting började med att man tog tåget upp alldeles för hemskt tidigt på morgonen och sedan tog sig ut till Kungsängen. Papper fylldes i, nyblivna arbetskamrater hälsades på och tvättbrädor kramades.
Vidare blev vi våldsamt välkomna av redan inryckta musiksoldater vid deras uppställning. Så mycket manlighet har jag inte sen den dagen fått uppleva. På kvällen hade vi exercisövning med fanjunkare Ahlbin tillika regementstrumpetare, välrenommerad eufonist och nybliven pappa. Mest minnesvärt därifrån är väl det faktum att 603 Lundqvist för dagen (eller vadå för dagen, han har det ju jämt på sig) bar vad alla utom han anser vara finskor. Alla givakter fick då ett egendomligt klickande varje gång herr L slog ihop sina hälar.
Det är längesedan nu, väldigt längesen. Men liksom nästan alla grejer man tar sig för, så trots att det känns som evigheter sen som jag ryckte in känns det som om jag inte varit där så länge. Men sen har det ju hänt mycket också, så  det är ju inte konstigt om tiden ibland rusat iväg.
Höjdpunkter: Första brassbandsrepet, första brassbandskonserten, första högvakten (som för övrigt tog plats i snålblåst, snöblandat regn och nollgradig luft) och bröllopet (där jag kom så nära som fyra meter från brudparet). Vi har ju sysslat med massa annat också, vi har varit på en miniturné till Borås - där vi bodde på Scandic och fick äta hotellfrukost - och Falköping. Vi värnpliktiga numera rekryter har också hunnit med att starta sextetten Puzzles som redan hunnit med en spelning på en extremt flott 40års-fest med Freddieboy, och som den 28e ska spela på 4e skvadrons bal. Mitt egentagna ansvar är att arrangera lite grejer, två succéer  hittills utgivna och en tredje på väg. Det bästa med Puzzles är dock att det genererar pengar. Feta pengar.
Ikväll åker jag tillbaka efter att ha varit på ännu en typiskt skön, trevlig och smått långtråkig permis. 33e högvakten för året väntar imorgon och på lördag är det konsert. Då ska jag spela eufonium med fanjunkaren. Det ska bli kalas. Titta gärna in om du har tid, Yttre Borggården kl 18.00 är det som gäller!

Kommentarer
Postat av: eroooticaaa

Hej! Kolla gärna in min nya sex & kärleksblogg. Det kan ju vara kul med något annorlunda, roligt och lärorikt:)

Där skriver jag verkligen om allt, och jag har en massa kategorier som för henne/honom, mellan våra lakan, gästbloggare, sexnoveller, kontakta mig, veckans sexställningar, sextips, och massa mer:)



Nu har jag även lagt upp en video på ”bröstsminkning” :)

2010-08-18 @ 20:26:46
URL: http://eroooticaaa.blogg.se/
Postat av: Llou Wilde

Hur går det med uppdateringarna mister?!

2010-09-24 @ 11:05:59
URL: http://intothewilde.blogg.se/

Reflektera över inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail (kommer inte publiceras!)

Bloggadress

Reflektera

Trackback
Min profilbild

Bokstavstrollande musiktok som just nu spelar eufonium på heltid i lumpen.