Rubrik

Jag läste igenom massa på min blogg just. Insåg att jag saknar allt skrivande lite. Och att jag dessutom i mina bästa stunder kunnde vara ganska underhållande.

Ska man börja skriva igen? Och i sånt fall om vad? Är jag kanske ringrostig efter ett uppehåll på jag vet inte hur länge?
Jag kan väl i alla fall börja med att säga att jag just nu mår riktigt bra. Skolarbetet (med ett obetydligt undantag jag inte bryr mig ett enda smack om egentligen) är  färdigt. Känslan av att lämna in matte- och kemiböckerna till Pelle idag var förträfflig. Sen att det gått över förväntan på de nationella  proven vi haft var ju för  väl.

Det där var ett försök. Det blev inte särskilt underhållande. Men sen är det ju också ett ganska tråkigt samtalsämne. Skolan, skolämnen. Roligt blir det när man börjar prata om vad som faktiskt händer på våra lektioner. Mer om det en annan gång då mina ögonlock inte tvunget måste tappa fattningen.

Det blir sängen nu, jag ska fortsätta stifta bekantskap med Vindens skugga, boken jag läser. Längesen jag läste en hel bok, efter allt scrabblande tar liksom en sida fem minuter nu för tiden. Nånting med den här boken gör dock att jag inte tvunget lägger fokus på antalet bokstäver i orden utan på handlingen. Den är bra än så länge. Läs och njut.

Godnatt. Och kom ihåg att det bara är 28 dagar kvar!

Kommentarer

Reflektera över inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail (kommer inte publiceras!)

Bloggadress

Reflektera

Trackback
Min profilbild

Bokstavstrollande musiktok som just nu spelar eufonium på heltid i lumpen.