Sommarens eskapader

På begäran av Llou (jag vågar inte nämna hennes riktiga namn med risk för att bli mördad, långsamt) ska jag skriva lite om vad som kan komma att hända de fem första veckorna i sommar. Då hägrar Strandgården!

Härlig gård. Flera tonårsläger har man skrattat och gråtit sig igenom och dessutom ett konfirmationsläger på den tiden man var 1.50 lång och minst av alla. Då fanns inte den nybyggda utebalkongen som jag kommer sitta många vackra kvällar på, smutta på lite för kallt kaffe och diskutera livets mysterium.

Jag var i alla fall på introduktionskurs där helgen innan den som just var, dvs. för ca 12 dagar sen. Där lärde jag mig några viktiga saker.  Först och främst  lärde jag mig var jag hittar brandsläckarna. Jag lärde mig också hur man blåser liv i en docka och torkar av munnen med våtservett. Sist men inte minst lärde jag mig hur man ska hålla händerna vid bröstpumpning. Summa summarum, jag lärde mig inte ett skvatt av vad jag med 99% säkerhet kommer att använda.

Däremot hände massa annat roligt. Jag träffade mycket nytt folk. Persson, Sjöstrand, Persson, Sjöstrand, PERSSON!! och sen några till efternamn som knappt nämndes. Men där var ju Viktorssonx2, Wessberg, Rosén, Karlsson, Vildö (nu kommer jag dö), Gabrielson med flera. Viktor och Helga kommer från mitt område så vi kände varann. Sen blev det liten chock när helt plötsligt Matilda Wennman dyker upp ur tomma intet och säger hej. Trevligt, trevligt, inte var dag man träffar den tösen.

Fredagkvällen ägnades åt lekar i princip. Vi lärde känna varann och framför allt lärde vi oss varandras efternamn. Kändes som i armén. Eller som i ett riktigt grabbigt fotbollslag. Senare bjöds det på kaffe och gratis glass och  man kände sig jättenöjd med livet. Efter kaffet tänkte jag ta min nyfunna vän Kinesen (läs tidigare inlägg) och avsluta dagen på trevligt vis men istället fastnade jag kvar uppe alldeles för länge, talandes med Llou och Lydia, två trevliga damer där den ene kommer jobba samtidigt som mig. Nice! Vi pratade om allt möjligt och inte förräns klockan slog två gick vi ner till våra kojor och bäddade sängarna. Lite svårt i mörkret var det, men det gick och jag sov gott.

Strandgården är ett himla käckt ställe och jag längtar redan till att få jobba och tjäna mer pengar i timmen än vissa andra. Om det blir som jag vill kommer jag ha en fantastisk rolig sommar. Och för att citera en annan, det här kommer bli den bästa sommaren!

Kommentarer
Postat av: Llou

Du känner mig för väl... Passa dig när du kommer till Strandgården, säger jag bara!

2009-05-28 @ 09:48:24
URL: http://intothewilde.blogg.se/

Reflektera över inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mail (kommer inte publiceras!)

Bloggadress

Reflektera

Trackback
Min profilbild

Bokstavstrollande musiktok som just nu spelar eufonium på heltid i lumpen.